Google Photos به زودی می‌تواند کیفیت ویدیوهایتان را بهبود دهد ویدئو | سگ رباتیک «بوستون داینامیکس» در لباس خزدار! ویدئو | اضافه‌شدن بچه غول به کلش آو کلنز! رایتل، تنها اپراتوری که سرعت اینترنت ۴G را افزایش داده است مرورگر محبوب Arc بالاخره برای ویندوز هم منتشر شد الگوریتم جدید اینستاگرام به محتواهای دست اول اهمیت می‌دهد هوش مصنوعی آرتروز را ۸ سال زودتر تشخیص می‌دهد | التهاب محرک اصلی آسیب مفصلی در آرتروز گذری بر خدمات ارزنده پروفسور علی اکبر جلالی ملقب به «پدر فناوری اطلاعات ایران» | سرعت به وقت خدمت ویژگی جدید Community Game Help برای پلی‌استیشن ۵ منتشر شد | راهنمای ویدئویی بازی‌ها رباتی که برای یادگیری رفتار انسان فقط به ۲۴ ساعت زمان نیاز دارد! + ویدئو معرفی بازی «مردم پنهان» Hidden Folks (اندروید، IOS) + دانلود نسخۀ جدید ناتینگ فون ۲a رونمایی شد + مشخصات و قیمت سرانجام گوگل پلی می‌تواند دو برنامه را به طور همزمان دانلود کند بسیاری از اپلیکیشن‌های پیش‌فرض در iOS ۱۸ به‌روز می‌شوند سامسونگ اولین گوشی اندرویدی‌اش را ۱۵ سال پیش رونمایی کرد کدام مناطق و محلات مشهد دارای اینترنت فیبر نوری هستند؟ جزئیاتی تازه از قابلیت AI Explorer در ویندوز ۱۱ تریلر نسخه Early Access بازی No Rest for the Wicked اندازه نینتندو سوییچ ۲ احتمالا با نسل قبلش متفاوت باشد ویدئویی از ربات انسان‌نمای S1 که سرعت و دقتی حیرت‌انگیز دارد رئیس جدید پارک علم و فناوری خراسان رضوی منصوب شد
سرخط خبرها

ساخت پنل‌های خورشیدی که پس از غروب آفتاب فعال می‌مانند

  • کد خبر: ۱۰۷۰۷۱
  • ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۴:۱۸
ساخت پنل‌های خورشیدی که پس از غروب آفتاب فعال می‌مانند
طی سال‌های اخیر شاهد توجه بسیار زیاد صنایع و جوامع مختلف به انرژی‌های تجدید پذیر هستیم. در این میان انرژی خورشیدی یکی از بهترین گزینه‌ها محسوب می‌شود که متاسفانه فقط در برخی ساعات شبانه روز امکان استفاده از آن وجود دارد.

به گزارش شهرآرانیوز، پنل‌های خورشیدی شکل فزاینده‌ای از انرژی‌های تجدید پذیر محسوب می‌شوند. این پنل‌ها چه در خارج از شبکه، چه در شبکه‌های کوچک یا به عنوان بخشی از سیستم‌های انرژی بزرگ استفاده شده و نسبت به بیشتر منابع انرژی شناخته شده، در دسترس‌تر و مقرون به صرفه‌تر هستند.

این صفحات ویژه، تابش خورشید را به انرژی قابل استفاده تبدیل می‌کنند که اغلب در باتری‌ها ذخیره می‌شود تا پس از غروب خورشید استفاده شود. نقطه ضعف بزرگ این صفحات، نیاز آن‌ها به تابش نور خورشید بوده و متاسفانه این پنل‌ها در ساعت پس از غروب دیگر کارایی ندارند.

یک تیم تحقیقاتی در دانشگاه استنفورد برای حل مشکل باتری‌های حجیم و ساعات تاریکی راه حلی جدید ارائه کرده است. بر این اساس اعضای تیم پژوهشی فوق موفق شدند یک پنل خورشیدی جدید مناسب برای شب، بسازند که انرژی مورد نیاز کاربران را در تمام ساعات شبانه روز تامین می‌کند.

این دستگاه جدید به عنوان یک پنل خورشیدی معمولی در طول ساعات روز عمل کرده و پرتو‌های انرژی خورشید را جذب می‌کند. با فرا رسیدن غروب و خنک شدن پنل خورشیدی، در دمای کمی کمتر از دمای هوا قرار می‌گیرد. به گزارش سیناپرس، این دیفرانسیل حرارتی می‌تواند توسط یک ماژول ژنراتور ترموالکتریک (TEG) مهار شود که در نتیجه ولتاژ و جریان را از گرادیان دما (یا اختلاف) تولید می‌کند.

به گفته محققان، جو اطراف سلول توسط منبع گرمایی جدید گرم می‌شود، در حقیقت زمین، گرمای خورشید را در طول روز جذب می‌کند که این انرژی حرارتی در طول شب به حیط اطراف منتقل می‌شود.

گفته می‌شود صفحات جدید طراحی شده در یک شب روشن می‌تواند ۵۰  میلی وات بر متر مربع برق، با ولتاژ مدار باز ۱۰۰  میلی ولت تولید کند. باید اذعان داشت که این یک سطح انرژی به دست آمده از صفحات خورشیدی، بسیار بالاتر از سایر تلاش‌ها برای تامین انرژی در شب است.

این دستگاه با موادی ساخته شده است که به راحتی در دسترس هستند، بنابراین تیم پژوهشی سازنده آن  امیدوار است بتواند در بسیاری از مناطق جهانی که مردم به شبکه‌های برق دسترسی ندارند، مفید باشد.  

منبع: سیناپرس

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->